A kapcsolati válságkezelés nem mindig történik hatszemközt. Előfordul, hogy valaki csak úgy önmagában érzi, hogy valami nem oké. Nem olyanok a beszélgetései, nem olyanok a kapcsolatai, túl sokat vállal magára, fárad a szívességektől, nem úgy fejezi ki magát, ahogy szeretné, vagy nyomasztja a másik mondandója. Ilyenkor érdemes elmenni egy speciálisan ezekkel a témákkal foglalkozó tréningre. Erről szól a sokszemközt.

csoport4 57

A hétköznapjainkban felmerülő konfliktusok, félreértések és az indulatok kezelése, személyiségünk részei. Mindenki a saját megoldási stratégiáit követi, amikor stresszhelyzetbe kerül és a megtanult forgatókönyvek hatását élvezi vagy azoktól szenved.

csoport1 54

Ezek a viselkedési sémák kiutat jelentettek a legrosszabb helyzetekből valamikor nagyon régen, amikor például el lehetett menekülni a szülők veszekedése elől azzal, ha elbújtunk a szobánkban, vagy sikeresen lehetett megszerezni a homokozóban a lapátot, ha belerúgtunk a másik gyerekbe. Mivel ezek a megoldások az adott pillanatban sikeresek voltak, legtöbbjük stratégiává vált.

Dióhéjban ez a folyamat határozza meg többek között azt, hogy felnőttként hogyan veszünk részt egy konfliktusban. Reagálhatunk rájuk támadólag, kivonulhatunk belőlük, menekülhetünk tőlük, köthetünk előnyös vagy előnytelen megállapodásokat vagy megoldhatjuk őket.

csoport3 56

Hogy van-e tanulnivalónk a kommunikáció és konfliktuskezelés területén, az leszűrhető a következő kérdésekből:

  • Eléred a célod egy konfliktushelyzetben? Például ha azt szeretnéd, hogy a párod vagy kamasz gyermeked segítsen a házimunkában.
  • Van kedved bemenni a munkahelyedre? Van kedved munka után hazamenni?
  • Jól bánik veled a környezeted? Tiszteletben tartják a számodra fontos dolgokat? Tudnak róluk?
  • Szoktál nemet mondani? Például túlórára, nem várt feladatra, kényszerű családi programra.
  • Könnyen elengeded a beszólásokat és a kritikát?
  • Szívesen adsz negatív tartalmú, bár építő visszajelzést másoknak?

Ha van "nem" válasz, akkor tanulni kell. Nem azért, mert ez valakinek pénzt hoz, hanem azért, mert a kommunikáció és konfliktus is olyan terület, ami tanulható és ha már tanulható, kár lenne pusztán a nem tanulás miatt benne maradni egy rossz helyzetben.

csoport2 55

Sokszemközt egy-egy témát közösen dolgozunk fel, sőt, az elméleti hátteret is együtt vesézzük ki.

Őszintén hiszek abban, hogy egy alkalomra az jön el, akinek tényleg dolga van, ezért nálam nincs minimum létszám. Ha két embert érdekel az adott téma, akkor hármasban beszélgetünk.

A csoportos alkalmak témái a következők közül kerülnek ki:

Kommunikáció

  • Miért nem azt hallja, amit mondok neki? Vagyis a szelekció, mint torzító tényező.
  • Miért kell ezen úgy felkapni a vizet? A közlések mögött megbújó érzések és szükségletek.
  • "Hogyan mondjam el neked, amit nem lehet?" Az asszertivitás alapjai.

Konfliktusok

  • Úgy viselkedik, mint egy durcás gyerek, én meg nem akarok őrmester lenni otthon. Tanult minták és forgatókönyvek.
  • Hogyan kezdeményezzek sérülésmentesen konfliktust? Felelősségvállalás magunkért.
  • Hogyan láthatunk a kimondott szó mögé? Vagyis a másik helyzete nem is olyan más helyzet.

Kapcsolatjavítás

  • Mitől érzed, hogy szeret? Mikor nem érzed? Szeretetnyelvek és ami mögötte van.
  • Hallgass meg! A félbeszakítás, meghallgatás és "nem érdekel" témaköre.
  • "Ne féljünk a farkastól". A hallgatás és a parázsviták átmenetei.

Szemléletváltás

  • Mentális túszhelyzetek fogságában. Kiút a saját agyunkból.
  • A mikrotraumák világa. Önsanyargatás a támadó szemszögéből.
  • A játszmák világa. Sorsok és mókuskerekek.

Fontos tudni ezekről az alkalmakról, hogy senki nem visz haza a végén oklevelet, tanúsítványt, a részvétel nem ad szakmát és nem államilag elismert képzés.

A közösség élménye, a megkönnyebbülés, a leesett tantuszok, a tudás és a szeretetteljes, nyílt légkör érzete viszont sokáig velünk marad.

Részletekért és időpontokért klikk ide.