A kollégák, vezetők és beosztottak közötti konfliktusok alapja általában nem szakmai. Forrása eredhet eltérő világnézetből, viselkedésből, a műveltség eltérő szintjéből, a munkához való hozzáállásból, a temperamentum, a terhelhetőség, de akár a humor különbözőségéből.

Legyen szó a cégtulajdonosok eltérő stratégiai elképzeléseiről, a cégben tulajdonolt részesedés értékesítése mögötti érdekütközésről, a cég értékesítéséről, vagy a tulajdonostársak szétválásáról, a mediáció segít objektíven dönteni a szervezeten belüli érdekütközésekről.

Megbízó és megbízott, konzorciumi partnerek, alvállalkozók vitája, amely gyakran pereskedéshez vezet. A többletköltségek, határidő módosítások, vagy elégtelen teljesítés alapján született bírósági ítéletek kötelező érvényűek, ám nem feltétlenül szolgálják mindkét fél gazdasági érdekeit.

Az iskolai konfliktusok specialitása abban rejlik, hogy általában nem alkalmazható megoldás a felek eltávolítása egymástól. Amíg a gyermek egy adott iskolába jár, addig a szülőnek kapcsolatot kell tartania a tanárokkal, igazgatóval és más alkalmazottakkal.